Friday, July 29, 2011

Oh, seda armukadedust

Jah, ma nõustun inimestega, kes väidavad, et armukadedad inimesed on jubedad ja... me tõesti käitume armukadedatena nii nagu me muidu ei käituks. Kuid lubage mul end kaitsta (vähemalt nii kaitsesin ennast varem): armukadedus on haigus! See on meis kõigis, kuid lööb välja vaid teatud olukorras ja mitte kõigil.
Tegelikult aga... Armukadedus.. ma arvan siiski, et seda ei saa haiguseks nimetada. See on samapalju haigus, kui... (mõelge ise mõni näide, minu aju ei tööta sellisel kellaajal sellise kuumusega enam.. haha)
Võib-ola kehv näide, aga ma seletan. Asi on kinni mõtlemises! Ma olen alati armukade olnud ja kartnud, et mu kallim petab mind. Kui aus olla, siis ma väga ei usu, et ta seda kunagi tegi, aga kes teab- me pole enam koos. Asi on usalduses ja omavahelises koostöös. Ma ei hakka siin oma suhete põhjal näiteid tooma (kuid kui soovi on, andke teada, eks ma siis kirjutan). Ütlen vaid, et olen teel armukadedusest vabaks saama, selle üle täielikku kontrolli saavutama. Hetkel on mul suhe noormehega, keda nägin viimati pea NELI kuud tagasi. Oleme hiljem vaid telefoniteel suhelnud, tavaliselt on selleks üks SMS päevas. Ei saa kahjuks rohkemat lubada.
Niisiis. Armukadedus on kinni mõtlemises. Kui mu pähe lööb mõte: "näe, ta ei vastanud, järelikult on ta koos teisega", ja kui ma kuulan seda mõtet, siis ilmselt usun ka ja kui ma juba usun, siis kahtlemata olen armukade.
Ma ei hakka siin pikemalt seletama, aga soovitan kõigile, kellel suhtes probleem lugeda raamatut "Kuidas muuta suhted paremaks" (ingl.k "ACT with love" by Russ Harris, MD), sest kui see suudab hoida tagasi minu armukadedust, siis suudab see lahendada ka Sinu suhtemured ;)
Igakord, kui mul mõni murepilv silme ette kerkib, poen raamatu taha ja uskuge või mitte- ma rahunen hetkega!
Esialgu on mul sellest raamatust rohkem kasu iseendale, kuna noormees elab nii kaugel, et muid probleeme hetkel pole kui ainult vahemaa.
Kuid ma usun siiski parimat!
Edu!

No comments:

Post a Comment