Monday, May 6, 2013

Kuivad juuksed



  •  Klient

    Tere!
    Mul on selline mure, et mul on kuivad ja lokkis juuksed. Juuksur on öelnud, et lokkis juuksed ongi kuivemad, kuid mul on nad eriti kuivad. Kasutan küll mingit seerumit, kuid mulle tundub, et see ei mõju. Samas sooviksid mingeid häid seerumeid, sest kui öösel lokid sassi magan, siis seerum aitab nad jälle ilusaks muuta. 
    Ma olen palju lugenud oliiviõlimaskidest, olen ka teinud, kuid mul kukub palju juukseid välja sellega. Ehk oskate anda nõu, kuidas kuivade juustega ümber käia ja mis aitaks neid niisutada? 
    Veel sooviksin, et juukse struktuur oleks tugevam ja juuksed oleksid paksemad. Kas see oleks võimalik ja mida selleks teha? (Nooremana olid mul väga ilusad sirged juuksed, kuid mingi aja pärast muutusid kahuseks ja kuivaks. Nüüd pärast pesu vormin lokid sisse ja jäävad ilusti lokki. Juuksur ütles, et see võib tulla hormoonidest.)
    Lugesin kusagilt, et kõrvenõgesetee pidi juustele hea olema, pidi kasvu parandama ja väljalangemise vastu hea olema. Kas seda võib ka kuivade juuste puhu teha?
    Ma pean ka tihti pead pesema, kui ei pese, siis hakkab peanahk sügelema ja juuksed muutuvad ebameeldivaks. Olen kuulnud, et kuivi juukseid ei tohiks tihti pesta. Tiheda pesemise tõttu on mul ka kõõm tekkinud.
    Ma ei tea, mida teha, et nad elujõulised ja säravad välja näeksid. Äkki oskate häid nippe ja head nõu anda, mida kuivade juustega teha. Ootan huviga Teie nõuandid.
  • Trihholoog
    Lokkis juuksed ongi tõepoolest kuivemad. Talvel aitab juuste kuivusele kaasa veel eluruumides olev kesküttest tingitud kuiv õhk.

    Juukse struktuuri ja paksuse saame me sündides kaasa oma vanematelt. Seda me muuta ei saa. Elu jooksul võib juukse struktuur muutuda. See on seotud meie eluviisiga, kasutatavate ravimitega, eaga, stressiga ja ka hormoonidega. Kui naudite elu, siis on Teie organism tugev ja kui organism on tugev, siis on ka juuksed tugevad. Juuste tervis algab peanahalt, kust juuksed kasvama hakkavad. Seega oma olulist rolli mängib ka välispidine juuksehooldus.

    Juukseid peaks pesema vastavalt vajadusele. Ideaalne oleks 2-3 korda nädalas. Šampooni masseerida väikene kogus peanahale, loputada pea ja siis korrata protseduuri. Šampooni eraldi juustele panema ei pea. Juuksed saavad puhtaks šampooni vahust ja šampooni väljaloputuse veest.

    Kindlasti on oluline kasutada peale pesu väljapestavat palsamit. Seda panna rätikukuivadele juustele. Kui juuksed on vett täis, siis palsam ei saa mõjuda, kuna see uhutakse veega välja. Kui juuksed on praegu väga kuivad, siis tehke juustele kord nädalas maski. Kui olukord on normaliseerunud, siis maski üle 1-2 korra kuus pole tarvis teha. Ja peale seda võib vajadusel kasutada ka seerumit. Vältida tuleks föönitamist kuuma õhuga. Kui seda on siiski vaja teha, kasutada kuumakaitset ja seadistada föön jahedama õhu peale. Sellisest hooldusest peaks piisama, et juuksed oleksid niisutatud, kaunid ja ka kergesti kammitavad.

    Kuivuse vastu organismis aitab ka see, kui juua piisavas koguses vett päevas. Talviti me seda eriti ei tee, kuid siiski peaksime.

    Lokkide üle võite aga ainult rõõmu tunda. Paljud sirgejuukselised kindlasti kadestavad Teid ja isegi siis, kui nad seda sõnades ei väljenda : )
    Moes oleme ikka meie ise! Sõltumata sellest, mida ilumaailm meile dikteerib. Kui meie juuksed igat moeröögatust välja ei kannata, siis nn ilu pärast oma juukseid rikkuda pole mõtet.

    Kõrvenõgesega on nii, et rahvameditsiinis kasutatakse temast tehtud keedist juuste väljalangemise korral.
    Selle valmistamise retsept. Valage 3 supilusikatäit purustatud nõgeselehti üle 1 liitri keeva veega ning laske vedelikul üks päev kinnikaetult seista. Järgmisel päeval keetke segu tasasel tulel 10 minutit. Laske vedelikul jahtuda ning seejärel kurnake. Nõgeselehekeedisega loputage juukseid pärast pesemist.

No comments:

Post a Comment