Monday, October 12, 2015

Oil pulling ehk õliga suu loputamine minu moodi

Hey!

Pole ammu kohtunud.
Seekord mõtlesin, et kirjutan sellisest vahvast või siis mitte nii vahvast asjastnagu "oil pulling" ehk õliga suu loputamine. Kõlab veidralt? Või on see Sulle juba tuttav?

Mis see on?

Õliga suu loputamiseks või kuidas iganes seda eesti keeles nimetama peaks, nimetatakse seda, kui võtad umbes teelusika täie õli, tavaliselt kookose või seesamiõli, ning loksutad/liigutad seda vaikselt suus ringi ja nii umbes 10-20 minutit. Loputad välja ja pesed hambaid nii, nagu tavaliselt.

Milleks seda tehakse?

Seda kasutatakse, et kehast mürke välja tõmmata, et hambaid valgemaks teha ja nende ning kogu organismi tervist parandada.

Kuidas mina selleni jõudsin ja miks ma seda teen?

Hmm... Ma vaatasin ühel päeval, nagu tavaliselt lihtsalt mingit suvalist tervislikke eluviise puudutavat videot, kuid tolles mainiti ka sellist asja nagu "oil pulling". Hakkasin googeldama, mida see siis tähendab ja nii tekkis ka huvi. Kui ausalt vastata, miks ma seda teen, siis pean ütlema, et esialgu lihtsalt katsetamiseks, sest uudishimu on nii suur, et PEAN lihtsalt järgi proovima, kas see ka tõesti töötab.

Kuidas ma seda teen?

Nagu pealkirjast võib järeldada, ei tee ma seda päris nii, nagu seda tegema peaks, aga kas ma näen tulemusi?- Jah! Näen küll.. Natuke. Igaljuhul..
      Mina kasutan hetkel rafineeritud kookosõli, kuid ka extra virgin on olemas. Millegipärast eelistan ma hetkel esimest.
      Võtan seda umbes 1tl, mõnikord ma loksutan seda niisama suus ringi paar minutit, sülitan välja ja siis võtan uue, mõnikord asun kohe asja kallale ja harjan hambaharjaga hambaid samamoodi, kui teeksin hambapastaga. Usun, et see toimib samamoodi nagu lihtsalt ringi liigutamine/loksutamine, ehk isegi paremini.
      Ma ilmselt ei harja kunagi päris 10 minutit, Hea, kui viiski saab- minu eesmärk on lihtsalt kõik hambad korralikult ära harjata. Peale seda harjan hambaid veel tavalise hambapastaga. Kui soovin, kasutan ka suuvett.
      Teen seda tavaliselt ainult 1 kord päevas, hommikul või õhtul.


Kaua ma seda teinud olen ja mis tulemusi ma näen?

Uskuge või mitte, aga ma olen sedasi teinud juba nädal aega ja MA NÄEN tulemusi. Tegelikult nägin ma esimest tulemust juba esimesel õhtul ja praegu oleks ilmselt õigem öelda, et ma tunnen tulemusi.
       Peale esimest päeva, mil ma proovisin alguses lihtsalt loksutamist, aga feilisin jubedalt, sest see tundus ikka väga jube tegevus, nägin ma siiski, et mu hambad olidki pisut heledamaks läinud. Ma ei tea, kas see oli psühholoogiline või ei, aga nii ma peeglist nägin.
       Nüüd, nädal aega hiljem, ma tunnen muutust. Tavaliselt kui hommikul hambaid pesnud olin (don't get me wrong here), oli juba lõunaks katt hammastel ja tunne, nagu polekski pesnud. Samuti ärkasin tihti hommikul üles üldse sellise tunde ja maitsega, nagu poleks kunagi oma elus hambaharja näinud ja seda ka siis, kui ei suitsetanud ega joonud ning toitusin korralikult. Nüüd aga.. See on ka ilmselt üks suurimaid plusse, miks ma jätkata tahan.. Kui pesen hambaid hommikul sedasi, on mu hambad ka õhtul veel justkui puhtad- pole kattu ega "laiba" maitset. Ka hammaste tundlikkus on pisut tagasi tõmmanud, aga seda ainult natukene. Aga ka natukene on juba midagi!

(Tahtsin lisada ka pildi, kust saaks võrrelda, aga mu telefon, krt, ei ole laadinud pilte üles ja ma ei viitsi neid ka ise arvutisse ümber tõstma, siis jh, jääb ära see- jeee! Te ei peagi mu koledaid hambaid vahtima!)

Minu teooria selle taga on, et kuna koososõlil on imetillukesed molekulid, siis suudavad need tungida meie nahka ja ka juustesse kerge vaevaga. Seetõttu arvan, et kookosõli käitub ka hammastel nii ja tulemuseks ongi siledamad ja hooldatumad hambad. Kes teab, võib-olla paistab kookosõli ise mulle vastu, kui peeglisse vaatan. Seetõttu katsun muretseda endale ka avokaadoõli, mis pidavat olema kookosõli vääriline, mingiaeg ilmselt katsetan ka viinamarjaseemneõli kui see mul juba nagunii olemas on, et näha, kas on vahet, kas ma kasutan valget või rohekat/pruunikat õli.

Kas Teist on keegi kunagi seda proovinud või soovib keegi nüüd proovida? Seekord ootaksin vastuseid, mis on Teie kogemused, kuidas seda tegite või mida sooviksite sellest veel teada.


Päikest!
Yv.
















No comments:

Post a Comment