Sunday, February 23, 2014

Vaktsineerimisest

Viimasel ajal on vaktsineerimine väga päevakohane teema. Sellest räägitakse nii teles kui ka lehtedes. Mina otsustasin ka sellel teemal siis sõna võtta, et öelda välja oma arvamus.

Vaktsineerimist peetakse paljude haiguste ja väärarengute põhjuseks. Näiteks toodi välja statistiliselt, et alates sellest ajast, kui hakati vaktsineerima, on plahvatuslikult tõusnud autistide arv. Kui see varem oli 1 inimene 10 000st, siis nüüd olevat see 1 inimene lausa 50st. Päris õõvastav, kas pole? Kuid kas keegi tõi selle välja, et autiste on ka mitte vaktsineeritute seas samal tasemel? Ei. Seega me ei saa väita, et selles on vaktsiinid süüdi.

Räägitakse ka, et paljudes imiku surmades on süüdi vaktsiinid. Kuid kas keegi teab, kas need lapsed oleks elama jäänud kui nad poleks vaktsiini saanud? Keegi ei tea. Ilmselt oleks aga võinud laps mõnel hilisemal eluaastal saada endale selle haiguse, mille vastu teda ei vaktsineeritud ning siis selle palju hullemini läbi põdeda, kui oleks vaktsiini saamisel olnud. Me ei tea kunagi mis juhtuda võib.

Samuti mõjutavad last juba emaüsas saadud mürgid. Nt üks naisterahvas teleris rääkis, et tema lapse haiguse olevat põhjustanud liigne elavhõbe. Ta olevat raseduse ajal hambaarsti juures käinud ja tal olevat olnud elavhõbeda plommid, mis siis eemaldatud sai. Ilmselt sai loode sealt omale mürgistuse juba, ja lihtsalt vaktsiin tõi asja esile.

Me ei saa kõike, mis lapsega peale vaktsineerimist juhtub vaktsineerimise kaela ajada.
Näiteks... Ka säilitusaineid, kui selliseid, ei kasutatud vanasti, ka beebipillid on suhteliselt uus teema, mida need meie kehaga tegelikult teevad? Keegi ju veel täpselt ei tea, kuna need on ju nii uued asjad. Ka autosid polnud veel pool sajandit tagasi nii palju, kas nende saaste ei või meid mürgitada piisavalt? Enamus inimesi, vähemalt nii mulle tundub, suitsetavad või kasutavad muid mõnuaineid- kas see ei või ka meile mõju avaldada? Rämpstoit? Kehakreemid? Vitamiinid? Ülemaitsestatud toidud? Stress? Närimiskummid? Neid asju võikski siia lisama jääda, aga kas me saame öelda, et meie elukeskkond ja meie rasedusaegne toitumine on piisavalt ohutu, et lapsel vaktsiiniga kokkupuutel ei tekiks mingeid ebameeldivaid tagajärgi? Kas me saame kindlalt väita, et ainus, mis autismi tekitab on vaktsiin?

Mul oli tegelikult mõeldud siia pikem tekst, aga kuna ma oma kofeiini tundlikkusega lubasin siiski ühe kohvi (ja kõigest mõned tassid teed), siis olen ma ilmselt niivõrd hüperkiire mõtlemisega, et ei jõua mõttest kinni haarata enne, kui see on kadunud. Igaljuhul lõpetuseks...

Mina olen vaktsineeritud ja elan. Ja mul pole autismi ega muud häda (veidi blondiin olen ehk, aga see selleks). Ma pole vaktsineerimise vastu ja kui minul laps sünnib ja mingeid vastunäidustusi pole, lasen vaktsineerida, iseasi lihtsalt, kas kohe või mõne aja pärast. Näis, kuidas võimalik on. Pean mainima ka, et ma ei arva, et neid peaks kohe tegema, pigem las lapse keha areneb rohkem ja siis mõne kuu möödudes saab oma vaktsiinid.

Vaadake siit, ja mõelge ise! :)

Päikest!






No comments:

Post a Comment